CAPACIDADES DINÂMICAS E TRANSFORMAÇÃO DIGITAL UM ESTUDO DE CASO EM UMA INSTITUIÇÃO DE ENSINO SUPERIOR

Authors

DOI:

https://doi.org/10.25194/rf.v21i2.2142

Abstract

The present study adopted a basic and descriptive methodological approach, focusing on the collection of quantitative data within an optimized information framework. Aiming to expand the knowledge of dynamic capabilities and digital transformation in a Higher Education Institution (HEI), it was grounded in a theoretical framework emphasizing adaptive, absorptive, and innovative capabilities. The methodology was developed through a literature review based on theses, dissertations, and scientific articles. Additionally, the study incorporated a quantitative empirical approach, applying 35 questionnaires to members at the institutional, tactical, and operational levels, aiming to understand the subject of study in the educational field. The results highlighted "Innovative Capability" as the most prominent in the HEI, with technological efficiency and the use of digital platforms for innovation identified as key elements in the institution's digital transformation strategy. These findings contribute to the understanding of dynamic capabilities and provide valuable insights for managers and researchers.

Author Biographies

Joamerson Araujo Silva, Centro Universitário Adventista de Ensino do Nordeste

Graduando em Ciências Contábeis Centro Universitário Adventista do Nordeste (UNIAENE). Bacharel em Administração pela Faculdade Adventista da Bahia (FADBA). Pós-graduando em Comunicação e Marketing digital pela Faculdade do Líbano.

Marcos Silva Santos , Centro Universitário Adventista de Ensino do Nordeste

Bacharel em Administração. Faculdade Adventista da Bahia (FADBA)

Jó Santos da Silva , Centro Universitário Adventista de Ensino do Nordeste

Mestre em Administração. Universidade Católica de Salvador (UNIFACS)

Társila do Carmo Santos Silva , Centro Universitário Adventista de Ensino do Nordeste

Graduanda em Administração Centro Universitário Adventista do Nordeste (UNIAENE). Graduanda em Jornalismo Centro Universitário Adventista de São Paulo (UNASP)

Sara Ellen Lima Leal , Centro Universitário Adventista de Ensino do Nordeste

Graduanda em Psicologia Centro Universitário Adventista do Nordeste (UNIAENE). Graduanda em Jornalismo Universidade Estácio de Sá.

Published

2024-08-30

How to Cite

Araujo Silva, J., Silva Santos , M., Santos da Silva , J., do Carmo Santos Silva , T., & Lima Leal , S. E. (2024). CAPACIDADES DINÂMICAS E TRANSFORMAÇÃO DIGITAL UM ESTUDO DE CASO EM UMA INSTITUIÇÃO DE ENSINO SUPERIOR. Revista Formadores, 21(2). https://doi.org/10.25194/rf.v21i2.2142