DIVERSIDADE CULTURAL NAS ORGANIZAÇÕES: UM BREVE ESTUDO SOBRE AS RELAÇÕES INTERPESSOAIS NO CENTRO UNIVERSITÁRIO ADVENTISTA DE ENSINO DO NORDESTE

Authors

DOI:

https://doi.org/10.25194/rf.v22i3.2353

Abstract

ABSTRACT

 

Cultural diversity in organizations is a topic of increasing importance in the contemporary scenario, especially in educational institutions that bring together individuals from multiple cultural backgrounds. This study aims to analyze how the management of cultural diversity is conducted at the Centro Universitário Adventista de Ensino do Nordeste, focusing on interpersonal relationships at the university. The research seeks to answer the central question: how is diversity managed at the Northeast Adventist University Center? The approach adopted considers the practice of inclusion and the management of possible conflicts that emerge in a multicultural environment, proposing to describe the strategies and policies implemented to promote a harmonious and productive environment between students and teaching staff. This in-depth analysis is essential to understanding the dynamics and challenges intrinsic to multicultural coexistence, offering valuable input for the development of more effective organizational policies.

 

     

 

1

2

3

4 Mestre em Administração pela Universidade Federal da Bahia (UFBA). Professora e orientadora no Centro Universitário Adventista de Ensino do Nordeste (Uniaene). kezia.campos@adventista.edu.br.

 

KEY WORDS: Productivity. Inclusion. Interpersonal Relations. Organizations.

Author Biographies

Victória Barbosa Moreira Nunes Nunes, UNIAENE

Graduada em Administração. Técnico em Recursos Humanos. Técnico em Gestão Empresarial. Graduanda em Ciências Contábeis

Lisa Victória Moreira Barreto Santos, UNIAENE

Graduada em Administração. Graduanda em Ciências Contábeis 

Published

2025-11-13

How to Cite

Nunes, V. B. M. N., & Santos, L. V. M. B. (2025). DIVERSIDADE CULTURAL NAS ORGANIZAÇÕES: UM BREVE ESTUDO SOBRE AS RELAÇÕES INTERPESSOAIS NO CENTRO UNIVERSITÁRIO ADVENTISTA DE ENSINO DO NORDESTE. Revista Formadores, 22(3). https://doi.org/10.25194/rf.v22i3.2353