Domitian Apotheosis Discussion: A Historicist Johannine Response Through the Introductory Salutations of the Seven Churches of Revelation

Authors

  • Carlos G. Molina SALT-IAENE

Abstract

Abstract

The apotheosis of the Roman emperor after his death is another context in which personal Roman eschatology intersected with imperial cults. The ritual and concept of apotheosis were more important in the capital than in the provinces because divinization of living emperors was common outside Italy. The living divus allegation by Domitian meanwhile he was emperor is a central part in this article’s discussion. In opposition to the Roman emperor apotheosis as a growing state religious profile against Christianity and God’s kingdom beliefs, John reacts opposing o man worship through the introductory salutations to the seven churches expressed in Chapters 2 and 3 in the book of Revelation. In these seven introductory salutations, the Seer of Patmos brings up an important reacting response confronting the Emperor’s cult and divining manipulating process that not only comprises the initial bonding characteristic of church and state, but also serves as an illustration of the time of the end and its political-religious realm.

Keywords: Apotheosis. Historicism. Preterism. Domitian.

Resumo

A apoteose do imperador romano após sua morte é outro contexto em que a escatologia pessoal Romana cruzou com cultos imperiais. O ritual e o conceito de apoteose eram mais importantes na capital do que nas províncias porque a divinização dos imperadores que vivem era comum fora da Itália durante o primeiro século da era cristã. O conceito divus alegado por Domiciano, enquanto ele foi imperador é uma parte central da discussão deste artigo. Em oposição à apoteose do imperador rom
ano como um perfil religioso e político em seu poder crescente contra o cristianismo e suas crenças do reino de Deus, João reage e se opõe ao culto de Domiciano através das saudações iniciais para as sete igrejas expressas nos capítulos 2 e 3 no livro de Apocalipse. Nestas sete saudações iniciais, o Vidente de Patmos traz uma importante resposta confrontando o culto do imperador e o processo de manipulação que não só compreende a característica de ligação inicial entre Igreja e Estado, mas também serve como uma ilustração do tempo do fim e seu domínio político-religioso.

Palavras-chave: Apoteose. Historicismo. Preterismo. Domiciano    

Published

2014-05-06

How to Cite

Molina, C. G. (2014). Domitian Apotheosis Discussion: A Historicist Johannine Response Through the Introductory Salutations of the Seven Churches of Revelation. Revista Hermenêutica (descontinuada), 13(1). Retrieved from https://adventista.emnuvens.com.br/hermeneutica/article/view/277